Що таке докатка?
Все більше число транспортних засобів в якості повноцінного п'ятого колеса (запаски) комплектується докаткой. Серед відмінних рис докатки слід зазначити меншу товщину і діаметр колеса. Основна мета і завдання докатки - в разі серйозного пошкодження одного з чотирьох штатних коліс дістатися до найближчого СТО або шиномонтажу.
Широке поширення докаток легко пояснюється завдяки кількох причин:
- таке колесо займає мінімум місця в багажнику;
- є можливість возити відразу кілька докаток на екстрений випадок;
- ціна докатки нижче, ніж вартість повноцінної запаски (диск + шина).
Докатка необхідна всім, хто планує тривалу поїздку, адже в разі пошкодження коліс потрібно буде якось дістатися до найближчого сервісу для ремонту і усунення неполадок. Використання докаток має не тільки позитивні моменти, але і ряд негативних. Такі колеса не наповнюються повітрям і мають малий діаметр, що збільшує навантаження на підвіску транспортного засобу. Чим більше різниця між трьома штатними шинами і докаткой - тим більше навантаження. Головне пам'ятати - докатка не є штатним колесом і може встановлюватися тільки в екстрених випадках на нетривалий час.
Чи можна використовувати запаску на постійній основі?
Шинні експерти категорично не рекомендують використовувати запасне колесо на постійній основі. Справа в тому, що тимчасова гума має спеціально полегшену конструкцію каркаса, яка має на увазі пересування на невеликі відстані з урахуванням малих швидкостей і навантажень. Регулярне використання докатки негативним чином позначиться на стійкості і тягово-зчіпних властивостях транспортного засобу.
Існує єдиний виняток - п'яте запасне колесо є повнорозмірною покришкою з ідентичним малюнком протектора, моделлю, індексами швидкості і навантаження. При дбайливої експлуатації і розміреному стилі їзди, шини можуть служити до шести сезонів поспіль, однак після цього часу гуму потрібно замінити в будь-якому випадку, адже вона не зможе забезпечувати необхідний рівень безпеки.
Читайте матеріал по темі: «Як часто міняти моторне масло?»