Чи є взаємозв'язок між типорозміром коліс і паливними витратами?
Не так давно в інтернеті почала поширюватися інформація про те, що розмірність шин має пряме відношення до витрати палива. Дана тема набула широкого розголосу і розвинула безліч суперечок між водіями. Ряд автомобілістів щиро вірять, що покришки меншого діаметру і з меншою шириною зможуть зменшити витрату бензину. Їх опоненти навпаки, висміяли дані версії. Спробуємо розібратися в даному питанні і розглянути різні точки зору.
Аргументи захисників
Всі хто добре вивчав фізику, знають, що для початку обертання колеса більшого діаметру двигуну знадобиться куди більше зусиль. Для старту і прискорення буде потрібно більше палива, але максимальні швидкісні показники при цьому зростуть всього на 5-10 км/г. Однак підрахувати точні втрати палива практично неможливо, адже на витрату впливає величезна кількість індивідуальних чинників, в тому числі і вага колісних дисків.
Захисники цієї теорії вважають, що під час руху на малих швидкостях, суттєвої різниці у витраті палива не буде помітно. Однак, при розвитку більш високих швидкостей, в процесі прискорення транспортного засобу знадобиться більше палива.
Аргументи опонентів
Багато прикладів з життя вказують на те, що невелика додаткова витрата палива можлива виключно через різницю в числі оборотів двигуна машини, адже в кінцевому підсумку робота буде виконана рівнозначна. Куди більший вплив на паливну економічність надає загальна маса транспортного засобу і його аеродинаміка.
У будь-якому випадку, при виборі шин необхідно орієнтуватися не тільки на посадковий діаметр і ширину, але і звертати увагу на профіль покришок. Фахівці рекомендують не нехтувати заводськими розмірами і встановлювати на своє авто тільки оригінальні модифікації шин і дисків.
Читайте матеріал по темі: «Чим шини Michelin відрізняються від конкурентів?»