Типи зимових шин
06.11.2023
Зміст [Заховати]
З настанням перших морозів, коли середньодобова температура опускається ближче до 7 градусів за Цельсієм, водії починають замислюватися про зміну своїх шин. Однак при виборі зимових покришок споживача чекає чимало варіантів, і розібратися в цьому розмаїтті не так просто.
Шиповані шини
З цією категорією шин все ясно: вони обираються водіями, які часто стикаються із суворими зимовими умовами. Зимові шини з шипами забезпечують найкраще зчеплення з дорогою, вкритою льодом та ущільненим снігом. Ці шини працюють найбільш ефективно при температурах від 0°C до -25°C. Зазвичай шипи не можуть досить глибоко проникнути в кригу при температурі нижче -25 ° C, так як крига стає більш щільною і твердою. Тим не менш, більшість виробників стверджують, що шиповані моделі можуть бути успішно використані навіть до -50°C.
Більшість автолюбителів звертають увагу на те, що у шипованих шин гальмівний шлях на чистих дорогах зазвичай довший у порівнянні з нешипованими зимовими шинами. Але насправді різниця в цьому параметрі між шинами із шипами та шинами без шипів відносно невелика. При цьому варто відзначити, що саме шиповані шини можуть зробити перший зимовий сезон водія-початківця більш безпечним.
Серед популярних новинок серед шипованих шин можна виділити такі моделі: Michelin X-Ice North 3, Nokian Hakkapeliitta 8, Continental Ice Contact 2, Pirelli Ice Zero, Yokohama iceGUARD iG55.
Фрикційні шини скандинавського типу
Нешиповані зимові шини, призначені для суворих зимових умов, також мають здатність забезпечувати надійне зчеплення на дорогах, покритих льодом і снігом, подібно до шипованих варіантів. Вони можуть ефективно функціонувати навіть за дуже низьких температур, досягаючи -50°C. Однак, слід зазначити, що тягові та гальмівні характеристики нешипованих шин в умовах льоду в межах температурного діапазону від 0 до -25°C зазвичай трохи поступаються шипованим аналогам. Тим не менш, при температурі нижче -25 ° C, характеристики нешипованих скандинавських шин починають перевершувати ті рівні, які забезпечують шиповані шини, так як на цьому етапі важливим стає якість гуми протектора.
Однак, крім вищезгаданих переваг, нешиповані скандинавські шини також відомі своїм низьким рівнем шуму, комфортом та тривалим терміном служби. Крім того, використання таких шин дозволяє власникам автомобілів переходити на зимові шини раніше, ніж поява першого снігу, і залишатися на них довше, перш ніж переходити на літні шини.
Серед останніх новинок від провідних виробників слід виділити такі моделі: Nokian Hakkapeliitta R2, Continental ContiVikingContact 7, Michelin X-Ice 3, Pirelli Ice Zero FR, Yokohama iceGUARD iG 50.
Фрикційні шини європейського типу
Нешиповані зимові шини європейського типу мають характеристики, які включають менш виразний протектор з блоками менших розмірів і добре розробленими канавками. Таке конструктивне рішення покликане забезпечувати надійне зчеплення в основному на зимових дорогах, які вже були очищені від снігу та льоду. Завдяки наявності канавок, європейські нешиповані шини здатні ефективно виштовхувати талу воду та мокрий сніг із зони контакту з дорогою, що дозволяє їм підтримувати хороші характеристики.
Фрикційні шини європейського типу призначені для регіонів із помірними зимовими умовами, що характеризуються температурами від -20°C до +10°C. Ці шини також відрізняються низьким рівнем шуму, підвищеним комфортом та тривалим терміном служби. Їх використання дозволяє власникам автомобілів змінювати літні шини на зимові раніше (не чекаючи на перший сніг) і перевзуватися на літні шини пізніше.
Хоча у цьому сегменті шин виробники пропонують менш різноманітний асортимент моделей, на ринку представлено достатню кількість опцій, включаючи такі моделі, як Nokian WRA4, Michelin Alpin 6 та Continental ContiWinterContact TS860.