Як продовжити «життя» шинам
Точний термін експлуатації шин назвати неможливо, тому що залежить він від багатьох чинників. Продовжити життя «гумі» і поліпшити її експлуатаційні характеристики можна за допомогою правильного догляду і зберігання. Отже, що потрібно знати, а головне - робити, щоб шини прослужили якомога довше? Знайти відповіді на ці питання нам допомогли фахівці компанії «Колесо2000».
Потрібно взяти собі за правило, постійно стежити за станом коліс, регулярно оглядати їх, вчасно виявляти пошкодження і очищати протектор від сторонніх предметів. Як правило, тріщини на зовнішніх боковинах шин виникають після невдалих парковок, коду колесо треться об бордюри. Так що будьте гранично уважні, роблячи цей маневр.
Крім цього, потрібно стежити за зносом протектора, особливо одностороннього або нерівномірного. Вибір виду протектора залежить від марки і умов експлуатації автомобіля. Самим універсальним малюнком протектора є симетричний ненаправлений. Це одні з найдешевших шин. Їхня основна перевага - незалежність характеристик шин від напрямку обертання. Найкраще з такою гумою їздити по сухому, твердому покриттю. На вологому грунті малюнок на протектора відразу забивається, автомобіль стає майже некерованим. Так як глибина і ширина канавок на протекторі дуже мала, то при їзді по калюжах і під дощем теж можуть виникнути проблеми.
Найбільш поширеним вважається симетричний направлений малюнок на протектора. Тут дуже важлива правильна установка шини на колісний диск, саме від цього залежить її надійність. Малюнок даного протектора сприяє якісній і швидкій їзді на мокрих дорогах і під час сильної зливи. Єдине «але» їздити слід тільки по асфальту, на грунтовці авто почне «плисти».
А ось асиметричний малюнок протекторів підходить як для сухої погоди, так і для дощу. Тут шина ділиться на зовнішню (для «сухої» їзди) і внутрішню (вона покликана спростити рух на мокрих дорогах, як з асфальтовим покриттям, так і з грунтових) частини. Тільки будьте уважні, при установці такої гуми не спитайте боку, інакше всі переваги перетворяться в недоліки. До плюсів таких шин можна віднести більш м'які внутрішні боки. Це поліпшує зчеплення з дорогою і допомагає більш чітко входити в повороти.
Своєрідною діагностикою шин є здатність авто «тримати дорогу» на швидкості. Якщо зі збільшенням швидкості наростають і вібрації, а також з'являються інші «хворобливі симптоми», слід негайно зупинитися і перевірити гуму. Причиною такої поведінки авто може бути зниження тиску в шинах. Це дуже згубно відображається на її роботі, через програвав шина починає руйнуватися зсередини. Спущена шина може зіскочити з обода колеса при різкому повороті або наїзді на перешкоду. Сучасні конструкції «автовзуття» дозволяють підтримувати тиск на необхідному рівні досить довгий час і «прощають» неувага до пробігу навіть в 2-3 тис. Км. Але як то кажуть, береженого Бог береже, хоча б раз на тиждень перевіряйте і доводите до норми тиск в шинах (в тому числі і на запасному колесі). В ідеалі перевіряти тиск потрібно перед кожним виїздом.
Так само слід пам'ятати, що тиск контролюється тільки на «холодної» шині. Після тривалих поїздок, особливо в жарку погоду, та ще на швидкості тиск підвищується. Але в цьому випадку знижувати його не слід, трохи «відпочивши» шини прийдуть в норму.
Термін служби шин прямо пропорційний від умов експлуатації та стилю водіння. У акуратного водія середнє життя гуми - 70-80 тис. Км пробігу. Їзда по нерівних дорогах, на перекачаних або не повністю шинах, удари об перешкоди, часті різкі прискорення і гальмування, високі швидкості, перевантаження автомобіля прискорюють знос шин на 20-50%.
Зношену шину слід міняти, не чекаючи її аварійного руйнування. При заміні гуми слід дотримуватися певних правил. Бажано, щоб всі шини автомобіля були однакові. При заміні тільки пари шин нові або менш зношені слід встановити на задню вісь автомобіля. В крайньому випадку, допускається установка на кожну з осей пари однакових шин. ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ установка на одній осі шин з різним, навіть близьким по сезонності малюнком протектора або шин різної конструкції. Якщо в якості запасного колеса застосовується так звана «докатка» (вузька шина типу Т, що не займає багато місця в багажнику), використовувати її можна тільки за інструкцією, не перевищуючи певної швидкості руху і відстані до місця ремонту.
Умови зберігання шин
Шини рекомендується зберігати в прохолодному сухому і чистому приміщенні. Якщо невикористані покришки протягом тривалого періоду часу (не менше місяця) знаходяться поза приміщенням, то їх поверхня висихає, на ній з'являються тріщини.
При тривалому зберіганні шин з них слід зняти навантаження. Для цього потрібно піднявши автомобіль або зняти шини зовсім. Тривале зберігання здійснюється у вертикальному положенні на полицях в 10 см від підлоги. Щоб уникнути деформації шини слід трохи обертати раз на місяць. При тривалому періоді невикористання слід регулярно перевіряти тиск повітря в шинах і підтримувати його на рекомендованому виробником рівні.
Зберігати шини потрібно далеко від джерел тепла, наприклад, гарячих труб і електрогенераторів. Переконайтеся, що поверхня шин є чистою, на ній немає мастила, бензину та інших речовин, які можуть роз'їдати гуму. Вплив цих речовин на гуму може привести до їх пошкодження під час руху.
При короткостроковому зберіганні шини в штабелі, бажано на піддонах. Не слід зберігати шини в штабелі висотою понад 1,2 м. Раз на місяць міняйте положення шин в штабелі. Зберігання шин на дисках слід здійснювати в накачаному стані і вертикальному положенні або в ряд на полицях.