Що таке шини-липучки і як вони працюють?
У народі «липучками» називають особливий сегмент зимових шин без шипів, що володіють високими тягово-зчіпними показниками на слизьких ділянках шляху (укочений сніг, лід і т.д.). Деякі водії впевнені, що такі колеса в буквальному сенсі слова прилипають до поверхні льоду, проте це не так. Грамотна назва шин-липучок значиться як фрикційна гума. Слово фрикційний в буквальному сенсі означає тертя, що трохи пояснює принцип роботи коліс.
Як працюють липучки?
Будь-які фрикційні шини відрізняються підвищеним числом зиґзаґоподібних ламелей. Лемелі - невеликі хвилясті прорізи на поверхні протекторних блоків, які поділяють шашечки на безліч окремих секцій. Сегментування протекторних блоків за допомогою ламелей дозволяє підвищувати тиск колеса на дорожнє полотно і збільшувати число зчіпних крайок.
Гладка поверхня льоду буде досить слизькій тільки до тих пір, поки на її поверхні присутня мікроплівка від води. Ключове завдання «липучок» зводиться до швидкого вбирання води з поверхні укоченого снігу або льоду. Саме ця властивість дозволяє стабілізувати керованість на особливо небезпечних ділянках шляху.
Шинні виробники часто випускають зимові моделі, виконані з досить пористих зразків, які забезпечують ефективне відведення води і талого снігу. Відразу ж після того, як рідина була відведена, в роботу вступає шорстка поверхня робочої зони, яка найкраще здатна зачепитися за найбільш слизькі ділянки дороги. Для досягнення вищезазначених властивостей компанії регулярно вдосконалять склади гумових сумішей.
Ще одним важливим моментом виступає м'якість самого протектора, адже гума буде працювати при різних температурах. Для збереження всіх експлуатаційних характеристик в морозну погоду, шини повинні бути досить м'якими і еластичними. Це дозволить їм додатковим чином чіплятися і підлаштовуватися під найменші нерівності асфальту.
Читайте матеріал по темі: «Як зменшити знос гуми і чому вона швидко зношується?»